Jumaat, 8 Mei 2015

Resepi: Moral Of The Story

Assalamualaikum semua, best tak puding dalam gambar ni?? Nampak sedap kann?? Ramai yang suka makan puding koktel ni..termasuklah saya. Tak hairanlah resepi ni mendapat 3209++ like, dan beratus-ratus yang share dan tag kawan2 serta family mereka. Tapi ada satu komen dari insan konfius dengan resepi berkenaan, (saya la tu), hahaha, ramai la jugak yang like dan reply komen saya tu..tak nak cakap banyak..moral of the story yang saya nak katakan disini, hati2 bilaberkongsi sesuatu maklumat di media sosial. Sebab, bila jadi viral..kebanyakan orang akan anggap perkara tu benar tanpa usul periksa. 

Dalam situasi ni, saya komen sebab ikut pengetahuan saya dan pemerhatian saya resepi yang di tulis tu mungkin resepi untuk 2 gambar yang atas, iaitu koktel berkuah atau koktel susu dll resepi yang relevan. Dan resepi tersebut tak sepadan dengan pic yang dalam bekas kecik2 tu, tengokk dah ramai yang konfius sebab apa nampak pejal sikit sebab buah2 tu duduk elok je kat atas.. biasanya, resepi untuk pencuci mulut yang macam ni perlu diletak agar2. Barula jadi pejal sikit, tapi dalam resepi xde sebut pun kann. 

Saya assume, yang dalam bekas kecil2 tu sebenarnya puding laici koktel atau lain2 yang menggunakan agar2/gelatin/etc... Sebab saya sendiri memang penggemar dan selalu buat kedua2 jenis desert ini..ok itu aja kawan2. Terima kasih pada yang selalu berkongsi resepi di fb dan di blog, saya suka dan sangat menghargai usha anda..sebab kalau tak tau, saya memang akan google je. Tapi amat menyedihkan jika resepinya x bertepatan. (Untuk kes resepi kat bawah ni la). Kesian, siap ada yang refer untuk buat berniaga lagi.

2 ulasan:

mak jemah jual vitamin berkata...

dah lama tak buat puding ni, terliur tengok:)

syadzilamustafa berkata...

Hihi kalau maknjemah buat mesti sedap kann